Friday 11 January 2013

PERBINCANGAN SUMBER P&P


Pelajar T3PS,
Mengapa sumber p&p penting kepada seorang guru?

20 comments:

  1. untuk membantu guru membuat pengajaran dengan baik.

    ReplyDelete
  2. supaya dapat mempelbagaikan pengajaran dan pembelajaran guru agar bervariasi dan menarik minat murid.

    ReplyDelete
  3. Menarik minat murid untuk belajar dan seterusnya pnp akan menjadi lebih menarik

    ReplyDelete
  4. Untuk memudahkan guru-guru melaksanakan pnp di dalam kelas

    ReplyDelete
  5. menjadikan pelajar lebih fokus dalam pembelajaran yang diajar oleh guru. hal ini sekaligus meningkatkan prestasi murid.

    ReplyDelete
  6. Meningkatkan mutu pengajaran dan pembelajaran murid murid dan prestasi guru juga meningkat

    ReplyDelete
  7. sumber pnp penting sebagai satu medium pengajaran yang paling berkesan bagi membantu guru menyediakan satu suasana pembelajaran dalam bilik darjah yang kondusif dan berupaya menarik minat dan perhatian murid dalam pembelajaran.

    ReplyDelete
  8. sumber pnp penting kerana dapat meningkatkan tahap kefahaman murid dalam pembelajaran.

    ReplyDelete
  9. Agar p&p lancar dan menarik minat pelajar fokus terhadap pembelajaran:-)makin banyak sumber yg kita guno, makin mantop p&p......

    ReplyDelete
  10. Untuk meninnkatkan mutu pnp sekolah

    ReplyDelete
  11. sumbep pnp penting kerana melalui bahan pnp yg pelbagai dpt menarik minat murid untuk menumpukan perhatian dalam sesi pembelajaran sekaligus dapat meningkatkan prestasi pembelajaran mereka.

    ReplyDelete
  12. bagi pendapat saya, sumber p&p penting....
    ia dapat melancarkan proses P&P guru...

    ReplyDelete
  13. Sumber pNp penting kerana ia memudahkan murid2 untuk memahami apa yg akan diajarkan oleh guru.. Murid juga akan berasa tertarik untuk mengikuti pNp guru di dalam kelas..

    ReplyDelete
  14. sumber p&p penting kerana dapat membantu guru mencapai hasil pembelajaran serta menjadikan p&p lebih berkesan.

    ReplyDelete
  15. sumber p&p merupakan satu medium pengajaran yang sesuai digunakan pada masa ini seiring dengan kehendak kerajaan yang inginkan masyarakat yang mahir dalambidang IT.

    ReplyDelete
  16. Sumber pnp penting kerana bertindak sebagai faktor yang dapat menimbulkan motivasi murid seterusnya menjadikan proses pnp "hidup". Juga membantu guru mempelbagaikan pemilihan teknik pengajaran

    ReplyDelete
  17. sumber P&P penting kerana ia adalah panduan guru dalam pengajaran supaya pengajaran guru dapat berjalan dengan lancar dan dapat dijalankan secara optimum serta dapat menarik minat murid dalam pembelajaran. Oleh itu, sumber P&P amat diperlukan oleh guru dalam menjana pembelajaran dan pengajaran yang berkesan sekali gus dapat meningkatkan prestasi murid serta dapat mencapai objektif pengajaran.

    ReplyDelete
  18. Dpt mmbntu mwujudkn pnp yg berkualiti dan komprehansif dgn bntuan drpd pmilihn sumber pnp yg dpilih dgn brmatlamatkn untk mghasilkn pnp yg brmakna.pnggunaan sumber juga dpt melatih guru ntk berusaha dgn lbh baik dlm mnjd guru yg kompeten.

    ReplyDelete
  19. Sumber p&p penting terutamanya bagi guru dalam menjana idea kreatif bagi menarik minat murid untuk belajar dan memberi tumpuan di dalam kelas.

    ReplyDelete
  20. sumber pnp penting dlm usaha seorang membantu murid memaksimumkan pengaplikasian kemahiran-kemahiran yang ada dalam diri murid . selain itu , ia bertujuan untuk membantu meningkatkan kefahaman murid dalam sesuatu pengajaran di samping menggalakkan sesi pembelajaran yang lebih bermakna kepada murid .

    ReplyDelete