Tuesday 25 August 2015

PERSIDANGAN PERWAKILAN KONGRES


Persidangan tersebut diadakan pada 22 Ogos 2015 (Sabtu), jam 9.00 pagi di Hotel K3 KGMMB Mutiara Inn, Bukit Piatu, Melaka. Persidangan dipengerusikan oleh Y.Bhg. Dato' Hj. Mohamad Sabri Hj. Md. Arsad, Presiden Kongres. Kesatuan yang menyertai Kongres itu antaranya ialah KGMMB, Kesatuan Guru Lepasan Maktab (KGLM), Kesatuan Guru Malaya, Kesatuan Guru Tamil, Kesatuan Guru Bahasa Melayu Malaysia Barat dan Kesatuan Guru Agama.


Sebelum bersidang, wakil daripada Syarikat Buku Teks Digital diberikan laluan menyampaikan taklimat ringkas. Pengarahnya iaitu En. Ali Rimau menyampaikan taklimat kemudahan buku teks digital hasil kerjasama dengan DBP. Buku teks tersebut dimuatkan secara off-line dalam tablet samsung yang boleh dibeli untuk kegunaan murid-murid.


Sejurus tamat taklimat tersebut, persidangan Kongres dimulakan. Pelbagai isu, cadangan dan pandangan ditimbulkan oleh para perwakilan. Antara perkara yang dibangkitkan dalam persidangan tersebut ialah status pegawai kesatuan yang bergred DG48 dan ke atas, NPQEL, senioriti PPLD, Pensyarah/Guru Cemerlang dan sebagainya. Kongres akan membuat persediaan rapi dan akan mengadakan pertemuan dengan pihak berkenaan bagi menyelesaikan isu-isu tersebut.





No comments:

Post a Comment