Sunday 13 December 2015

MAJLIS RATIB PUISI


Majlis Ratib Puisi berlangsung pada 27 November 2015, jam 9.00 malam di Rumah Gapena, Kuala Lumpur. Pada sebelah petangnya bermula jam 5.00 satu forum bersama Media diadakan. Forum yang berkisar tentang Penolakan Dual Language Program (DLP) tersebut melibatkan Dato' Wira Abdul Latif Abu Bakar, Ketua 1 Gapena; SN Baha Zain; Dato' Abdul Raof Hussin, Presiden PPPPPM; dan wakil-wakil Media. Forum dipengerusikan oleh Dato' Zainal Abidin Borhan, Ketua II Gapena. 

Wakil KGMMB yang turut sama dalam sesi media tersebut ialah Dr. Roslan Saadon dan Tn. Hj. Atan Nordin. Selain daripada pandangan dan ulasan ahli panel forum, para tetamu juga dijemput memberikan pendapat dan pandangan. Dr. Roslan Saadon mewakili KGMMB bercakap tentang kepentingan dan peranan bahasa Melayu sebagai bahasa perpaduan, bahasa ilmu dan bahasa rasmi negara. sejarah juga memperlihatkan bagaimana bahasa Melayu berjaya mengangkat martabat bangsa dan mengubah lanskap sosio-ekonomi bangsa.

Wakil KGMMB yang hadir pada sebelah malam ialah Dato' Mohamed Sabri Mohd Arsad selaku Presiden KGMMB, En. Ahmad Nawawi Shaari dan En. Jasni Md Kechik. Pada malam itu juga, KGMMB menyerahkan cek bernilai RM10,000.00 kepada Badan Bertindak Kami Bantah DLP oleh Presiden KGMMB.

No comments:

Post a Comment