Tuesday 16 February 2016

MESYUARAT PELAKSANAAN FORUM REMAJA

Mesyuarat yang berlangsung pada 16 Februari 2016, jam 9.00 pagi di Dewan Bahasa & Pustaka, Kuala Lumpur itu dihadiri oleh wakil-wakil Jabatan Pendidikan Negeri, wakil DBP Zon dan Pegawai DBP Pusat serta KGMMB dan Persatuan Linguistik Malaysia. Dato' Mohamed Sabri Mohd Arsad dan Dr. Roslan Saadon hadir mewakili KGMMB.


Dalam mesyuarat tersebut, pihak DBP memohon KGMMB membantu meningkatkan sumbangan selaku pengelola bersama. Kebetulan pada tahun ini peruntukan untuk aktiviti pelajar amat terhad dan bantuan KGMMB amat diperlukan. Secara dasar KGMMB bersetuju meningkatkan kadar sumbangan dan akan memanjangkan kepada cawangan agar membantu pengelolaan di peringkat negeri dari segi kewangan dan tenaga.

Dalam mesyuarat tersebut pihak DBP juga memaklumkan bahawa Piala Forum Remaja baharu yang disumbangkan oleh KGMMB mengalami kerosakan. Bahan yang digunakan untuk piala tersebut kurang baik dan mudah mengelupas. Oleh kerana itu bagi Pertandingan Akhir 2015, pihak penganjur terpaksa menggunakan piala yang lama. Justeru, Dato' Mohamed Sabri selaku Presiden KGMMB membuat ketetapan akan membantu menyelesaikan perkara tersebut. KGMMB akan cuba menyediakan piala baharu yang lebih berkualiti dan tahan lama.

No comments:

Post a Comment