Thursday 13 February 2014

KUNJUNGAN HORMAT TIMBALAN MENTERI II, KPM

YB Kamalanathan, Timbalan Menteri Pelajaran II membuat kunjungan hormat ke IPG Kampus Pulau Pinang pada 13 Februari 2014 (Khamis), bermula jam 8.30 pagi dan berakhir pada jam 12.30 tengahari. Ketibaan Timbalan Menteri disambut oleh Tn. Hj. Khalid Ahmad (Pengarah IPGKPP), Setiausaha Akademik, Ketua-ketua Jabatan dan Ketua-ketua Unit. Timbalan Menteri dibawa masuk ke Pejabat Pengarah sebelum dibawa ke ruang letak kereta pejabat untuk menerima tabik hormat dan memeriksa perbarisan pasukan pakaian seragam pelajar IPGKPP.

Selepas memeriksa perbarisan, Timbalan Menteri terus dibawa melawat pameran di Penang Road. Jabtan yang terlibat dalam pameran itu ialah Jabatan Ilmu Pendidikan, Jabatan Sains, Jabatan Matematik, Jabatan Penyelidikan dan Jabatan Bahasa. Selepas melawat pameran, beliau melawat muzium IPGKPP dan seterusnya merasmikan Bilik Seni Visual Jabatan Sains Sosial. Sejurus tamat merasmikan Bilik Seni Visual, Timbalan Menteri dijemput menikmati jamuan bersama ketua-ketua jabatan dan ketua unit di Dewan Agong.

Selepas makan, Timbalan Menteri dibawa berkunjung ke Pusat Sumber IPGKPP pula. Kira-kira setengah jam di sana, beliau dibawa ke Dewan Kuliah Utama untuk bersama semua pensyarah dan staf pelaksana. Majlis di situ dimulakan dengan ucapan aluan pengarah dan seterusnya ucapan daripada YB Kamalanathan. Sebelum bersurai, pensyarah diberikan peluang untuk mengemukakan soalan dan En. Ng Weng Tutt dan Dr. Mohamad Fadzil Che Amat mengambil peluang tersebut. Majlis selesaipada pukul 12.30 tengahari dengan rasa seronok, bangga dan bersemangat selepas bertemu dan menerima amanat daripada Timbalan Menteri Pendidikan II.

No comments:

Post a Comment